resepi kek karot


Kali ini Che Nom nak share resepi Kek Karot Dengan Lapisan Cream Cheese Buttercream. 1 camca teh baking powder.


Pin On Dessert

1 14 cawan minyak jagung.

. Pukul dengan mixer tangan atau mesin pada kelajuan maksima dalam anggaran 5 minit supaya kembang dan gebu. Kek Carrot Cream Cheese Buttercream Che Nom. Saya masih menggunakan resepi Kek Karot Nana Ain.

Resepi telah lama pun saya bookmark di SINI tetapi sebab terlalu banyak resepi Kek Karot menyebabkan saya hampir terlupa pada resepi ini. Rasa lobak merah yang menjadi kek dan ditambah dengan walnut memang melengkapkan kek ini. 120 gram gula perang.

Daging 172 Dessert 98 Kek 132 Kuih Muih 427 Lauk Pauk 1006. Tapi hajat selalu tertangguh kerana setiap kali ingin membuatnya setiap kali juga bahan bahan yang diperlukan tidak mencukupi. 10 inci x 10 inci 7 inci x 3 inci 6 bekas Resepi Oleh.

Resepi Kek Karot Kukus Sukatan Kek karot adalah salah satu daripada pelbagai kek dan banyak orang yang suka. 12 camca teh soda bicarbonate. Resepi kek karot ini berjaya menukar pendapat ramai orang yang tak sukakan kek karot selama ini dan menjadi peminat resepi ini selepas mencuba Pin By Biey Angel On Carrot Pineapple Cake Cookie Cake Recipe Biscuit Recipe Cookie Recipes Jul 10 2020 Explore Suzirianti Juhanins board Resepi Kek on Pinterest.

Lobak wap adalah pastinya tempat yang sesuai untuk anda semua melalui proses diet. Saya tertarik dengan resepi yang dikatakan sangat mudah lembab dan sesuai untuk disimpan di dalam freezer. Selain karot ini juga kaya dengan pelbagai sifat seperti vitamin A serat dan lain-lain.

Masukkan juga beberapa biji bawang merah yang diletak sebiji biji atau dipotong dua ke dalamnya. March 19 2020 May 4 2019 by Viramon. Kali ini saya mahu kongsikan kek yang saya sediakan untuk si comel Sarah yang ditempah oleh Bondanya untuk meraikan harijadi yang kedua.

Kali ini saya membuat 1 12 adunan. K ek ini memang sangat saya sukai dan sesuai sahaja kemanisannya. Kali ini Che Nom nak share resepi Kek Karot Dengan Lapisan Cream Cheese Buttercream.

12 camca teh garam halus. Kek Karot Yang Sangat Sedap. Masukkan bahan yang di ayak tadi.

Resepi Kek Karot Antara resepi kek yang menjadi kegemaran adalah resepi kek carrot yang diletakkan topping ceamcheese di atas permukaan kek yang telah siap dibakar. Selepas beberapa hari kek nya akan menjadi lebih. Resepi Kek Carrot Sukatan Cawan Paling Sedap.

Resepi olahan Eny Abdullah. Resepi Kek Karot Yang Sangat Sedap Azie Kitchen. Ini sudah tentu kerana ia mempunyai tekstur lembut dan lembut.

1¼ cawan carrot sagat guna kitchen paper towels untuk perapkan airnya ½ cawan nenas tin cincang kasar2 toskan ½ cawan oats. Saya suka sangat makan Kek karot. ½ cawan walnut bakar sekejap 1 cawan tepung gandum.

1 14 camca teh serbuk kulit kayu manis. Cuma dulu Nana tak memasukkan walnut kerana tiada stok. 1 Malaysia menyediakan pelbagai resepi masakan tradisional masakan.

Resepi Carrot Cake Simple. Setakat ini saya telah mencuba 4 resepi Kek Karot. Acuan 4 segi bersaiz 8x8 inci atau 9 x9 inci Bahan A diayak bersama 1 cawan tepung gandum.

Resepi cream cheese frosting juga diambil dari laman yang sama. Boleh tengok hasilnya di SINI dan di SINI. Kalau cream cheese cair masukkan dulu dalam peti sejuk sebelum pipe atas kek.

120 gram gula castor. Tambah lagi parutan carrotwalnut dan kismis. Setakat ini saya telah mencuba 2 resepi untuk Kek Karot iaitu resepi ini yang pernah Nana buat sebelum ini di SINI dan resepi yang keknya saya sediakan sendiri di SINI.

Boleh klik di SINI untuk melihat kek dan resepi yang digunakan oleh Nana. Masukkan adunan ke dalam loyang dan bakar selama 50-60 minit pada suhu 175c mengikut oven masing-masing. Tambahkan kacang walnut dan gaul rata.

Kedua duanya sama sama sedap cuma saya lebih suka jika kek tersebut tanpa walnut. Kemudian masukkan gula lobak merah nenas dan juga minyak. Saya memang dah lama teringin untuk membuat kek karot sendiri tambahan lagi selepas melihat Nana membuat kek karot yang sangat sedap dan moist.

Selamat kembali pada siri edisi niaga. Dalam satu bekjas masukkan telur yang dah dibasuh bersama dengan gula. Resepi Kek Carrot Sedap Sukatan Cawan Gerenti Jadi.

30 minit Jumlah Hidangan. Selamat kembali pada siri edisi niaga. 30 minit Masa Memasak.

Tak lah pulak saya claim yang Nana mencipta resepi ini tetapi untuk memudahkan saya mengingati resepi ini. ½ sudu kecik soda bicarbonate. Resepi ini adalah a keeper recipe untuk saya dan saya namakan sebagai Kek Karot Nana Ain kerana saya belajar resepinya dari Nana.

Gaul lagi sehingga sebati. Tambah masuk esen vanillaminyak jagung dan kacau sebati. 1 sudu kecil double action baking powder.

Hiris timun dan karot secara memanjang dan rendam dalam air kapur. Resepi Kek Carrot Cream Cheese Buttercream Che Nom. Cara Buat Resipi Kek Carrot Bakar Sedap.

Sekarang kita sambung berkenaan resepi Kek Karot pulak.


Carrot Cake With Cream Cheese Frosting Best Carrot Cake Best Carrot Cake Ever Recipe Carrot Cake


Carrot Cake Gebu Cake Baking Recipes Cake Recipes Sweet Snacks


Carrot Cake Recipe Demonstration Joyofbaking Com Youtube Cake Recipes Baking Carrot Cake Recipe


Cheezy Crunchy Carrot Cake Masam Manis Cake Cake Desserts Cake Recipes


Easy Carrot Cake With Cream Cheese Frosting Recipe Carrot Cake Easy Carrot Cake Yummy Cakes


Pin On Airtangan Azlina Ina


Pin On Airtangan Chef


Pin On Caked


The Best Carrot Cake Ever Recipe Yankee Magazine Phd B Best Carrot Cake Ever Recipe Best Carrot Cake Cake Desserts


Carrot Cake Cake Recipes Cake Recepies Cake Receipe


Cheezy Crunchy Carrot Cake Masam Manis Resep Keju Lobak


Best Ever Carrot Cake Recipe Savoury Cake Carrot Cake Carrot Cake Recipe Homemade


Carrot Cake Slices Easy Recipe Moist Carrot Cake With Cream Cheese Frosting Rahiza Dorah Yout Moist Carrot Cakes Best Cake Recipes Cake With Cream Cheese


Pin On Yummylicious Cakes N Brownies


Pin By Sandy Shannon On Food Video Cake Recipe Without Sugar Skinny Taste Recipes Cakes Without Butter


Pin On Cake


Pin On Recipes


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin On Airtangan Chef

Related : resepi kek karot.